De beste oefeningen voor een strak lichaam

Nu de zomer er weer aankomt, is het tijd om eens goed te werken aan jouw lichaam. Gezond eten doet al een heleboel, maar voor een mooi strak lichaam, zul je toch echt een paar oefeningen moeten doen. Gelukkig is het helemaal niet moeilijk en neemt het maar weinig tijd in beslag, terwijl jij binnen korte tijd een prachtig lichaam zal hebben.

Pauzes en blessures
Ten eerste is het belangrijk om niet meteen te overdrijven met het doen van de oefeningen. Vooral als je niet gewend bent om veel te sporten, moet je het rustig opbouwen. Als je te snel te veel gaat doen met jouw lichaam, is de kans op vervelende blessures groot. Neem bovendien tussen elke trainingsdag, ook een rustdag. Dit doe je om ervoor te zorgen dat je spieren de tijd hebben om te herstellen.

Tips
De eerste simpele oefening zijn sit-ups. Je gaat hierbij op je rug liggen. Dit kan bijvoorbeeld op de grond of op jouw bed. Vervolgens til je jezelf als het ware omhoog door met je bovenlichaam naar voren te gaan. Dit is de meest bekende oefening voor de buik.

De tweede oefening zijn squats. Bij deze oefening train je voornamelijk de bovenbenen en de billen. Dit is dan ook perfect voor een goed onderlichaam. Je gaat rechtop staan en zet je voeten parallel aan jouw schouders. Vervolgens doe je alsof je gaat zitten en hierna ga je weer omhoog. Zwaar, maar resultaat zul je al snel zien!

De laatste oefening
Sluit je training af met bijvoorbeeld fietsen of wandelen. Een zeer goede oefening voor de benen, terwijl het niet perse zwaar hoeft te zijn. Fietsen of wandelen is ook erg fijn als de zon lekker schijnt en als je niet binnen wilt blijven zitten!

Have your say